آلودگی سلولهای Caco-2 به قارچ ها

0
0

سلام وقت بخیر من اخیراً با آلودگی سلولهای Caco-2 به قارچ ها برخورد کردم. برای کشت این سلول ها از 80% DMEM + 20% FBS + 1% PS استفاده می کنیم، چطور میتونم از این آلودگی جلوگیری کنم؟

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
0
0

توصیه ای که در وهله اول به شما میکنیم این است که بهتر است فلاسک آلوده را کنار بگذارید. هاگ حاصل از کشت آلوده ، انکوباتور CO2 را آلوده کرده و سایر فلاسک ها را در معرض خطر قرار می دهد.
باید داخل انکوباتور را با هیپوکلریت و سپس با الکل 70٪ تمیز کنید. اگر این کشت سلولی شما ارزشمند باشد و حتی اگر موفق به از بین بردن آلودگی شوید ، به دلیل تغییراتی که در سلولهای زنده با افزایش سطح مواد ضد آلودگی ایجاد می شوند ، برای استفاده در هر سنجش سلولی مناسب نخواهند بود.
بهترین راه در چنین شرایطی جلوگیری از آلودگی با اتخاذ اقدامات پیشگیرانه مناسب است. اگر از یک ظرف آب در داخل انکوباتور استفاده می کنید ، مرتباً آب آن را عوض کنید. برای جلوگیری از آلودگی ممکن است لازم باشد یک ماده شیمیایی به آب اضافه کنید (همیشه بررسی کنید که آیا این ماده شیمیایی با مواد ظرف شما سازگار است). به همین ترتیب ، آب در حمام بن ماری شما که در آن محیط خود را گرم می کنید یک منبع معمول آلودگی است و باید مرتباً عوض شود. همچنین باید مدت زمانی را که سلول ها در خارج از محیط استریل می گذرانند به حداقل برسانید. به عنوان مثال ، وقتی سلولها را در زیر میکروسکوپ مشاهده می کنید ، یا وقتی آنها را از انکوباتور به هود منتقل می کنید یا بالعکس.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.